南森町グラスホッパーズ

10/1付けで、「南森町グラスホッパーズ」劇団員になりました。
From October 1st, I joined troupe "Minami-morimachi glasshoppers". 

左から、座長でキャプテンの俳優、倉増哲州さんと、ラーメン好き好き女優の野中朋子さんです。
Captain actor Mr.Tessyu Kuramasu, and actress loving Ramen Ms.Tomoko Nonaka.

所属しているのはこの3人のみで、音楽でいうところのバンド組んだような感覚です。
Members are only 3, I feel to join the band, instead in music words. 

自分でオリジナル曲を作って歌うようになった頃から、演技という分野に興味がありました。
I was interested in acting field when I started singer-songwriter. 

歌うときって、少なからず演技している部分があるんです。だって、泣きたい気持ちを歌ったって、実際には泣かないでしょう?でも、少しも考えたことのないことは歌詞には書けない。
自分の中にホントとフィクションが混じっていて、でもその差が自分の表現の個性になる。
おもしろいと思いませんか?
When I sing, I act about the song a little. Because, when I sing sad feel song, actually I don't cry. But if there are no that idea I never write the lyrics. True and fiction are mixed in myself, but the difference are my individual. Do you feel fun?

ありがたいことに、最近は舞台(弾き語りの役)やミュージカルの歌を歌う機会や、映画の曲を書く機会を得ることができて、余計に演技への興味が湧きました。
I'm glad, recently I got opportunity singing at play (singing with piano) ,singing musical songs, and writing and singing movie song. I was interested in acting more. 

その過程で知ったのがこのお二人です。
哲州さんをはじめて観たのが、映画の中。所作やセリフがとても自然で、決して誰からも好かれるようなキャラクターを演じてるわけではないのに、観てるとすっと自分の中に入ってきて、この自然さを出すために一体どんなことをしてるんだろう?ととても興味が湧きました。
朋子さんとは共演させてもらったことが出会いでした。上演の度に演じる役が変わっていく舞台で、彼女は三役もの役を回ごとに見事に演じ分けていました。同じセリフの同じ役を2回目に演じる時でも、同じものは全くなかった。この人の演技の引き出しは一体いくつあるんだろう?ととても興味が湧きました。
In the process, I knew him and her. 
I saw Tessyu san in the movie, that is first time. His action and words are so natural. He acted character even though everyone not likes, but he comes into my mind in natural. What did he do for naturally? I was interested in him.  
I met Tomoko san at play. She acted 3 characters. They are every times different. Example, 2nd time, when she acted same character, but not same. How many ideas she has? I was interested in her. 

しばらく経ってから、朋子さんが哲州さんの劇団に入ったと知りました。私にとったら大ニュースで、だって好きな2人が同じ劇団なんですよ。知ったのがそれぞれ別の場所だったので余計に驚きました。そして、偶然にも朋子さんの入団記念で上映される映画のエンディング曲を書くことになったんです。
After while, I knew Tomoko san joined his troupe. It is so big news for me, because I like them, they are same troupe. I saw them different place so I surprised more. 
And coincidentally, I wrote ending song the movie which made for joining the troupe her. 

これに関われただけでも嬉しかったのに、私はこの劇団が団員を募集していることを知ってしまいました。
そこから入りたいという意志をお伝えして、現在に至っています。
これからきっと新しい自分にまた出会えるのだろうとわくわくしています。
もちろん、歌手活動も今まで以上に展開していくつもりです。
I was just happy for making the song. And I knew the troupe recruited new member. 
After that, I told them my will. 
I'm looking forward to meet new other myself. 
Of course I will keep on my singer life, and want to sing more any place. 

南森町グラスホッパーズファンのみなさんに1日も早く受け入れてもらえるよう、また歌手の私を応援してくれているみなさんにも私のまた新しい部分を見てもらえるようになりたいです。期待していただけるなら、それに応えられるように。楽しみにしていてください。
I want to be Every troupe fan accepted me as soon as possible, want to know new face for my fan. If you expected me, I want to be you wish. Please look forward to me. 

コメント